Januari

2 februari 2021 - Rutherglen, Verenigd Koninkrijk

Lieve allemaal,

Weer een verhaaltje van mijšŸ¤—

Inmiddels al weer een aantal verstreken, ondertussen alweer 9 weken hier in Schotland.

En weer een jaartje ouder. Maandag 18 januari mocht ik mijn 22ste verjaardag vieren, wel gek zo zonder 'the big fam', maar toch wel een hele leuke dag gehad, allerleiĀ kaarten, cadeautjes en telefoontjes vanuit NederlandšŸ˜ƒKinderen waren 's ochtends al druk bezig geweest om de kamer te versieren en hadden allemaal hun feestjurkjes aangedaan, echt superschattig!

1 keer bij iemand zondags uit de kerk wezen eten (daar schreef ik de vorige keer over). Afgelopen vrijdag tot en met zaterdag waren alle meisjes bij vrienden logeren, dus we hadden 2 hele rustige dagen.. Vrijdagavond kwam Pieter 's avonds eten. Hij komt ook uit Nederland, maar studeert hier. Joƫl was wel thuis (Joƫl heeft autisme en kan niet praten en eet echt alles wat hij tegenkomt) Als er visite komt vindt hij het echt heel leuk! Of hij gaat op diegene af die er is of hij blijft op afstand, ligt eraan hoe jij op hem reageert. Dus we zaten 's avonds in de woonkamer en Joƫl liep naar Pieter toe en wilde met hem 'spelen'. Dus Joƫl op zijn rug en kon er niet genoeg van krijgen, hij was zo blij, dat was echt heel mooi om te zien!

En afgelopen weekend was ik bij John en DaniĆ«lle en hun dochtertje Grace. Echt heel gezellig en fijn gehad! Ontzettend aardige mensen, John is een Schot en DaniĆ«lle woont nu sinds 5 jaar in Schotland. DaniĆ«lle is echtĀ meer Nederlands, qua eten en meer Nederlands praten (DaniĆ«lle spreekt wel Nederlands, maar John niet). En dat is wel heel erg leuk, want DaniĆ«lle praat Nederlands met Grace en John Engels. En qua eten, zijn ze ook meer Nederlands, terwijl je hier bij Norman en Janneke echt van alles krijgt met lunch bijvoorbeeld: Wafels met bacon en maple siroop, patat en pizza, tosti's, geroosterd brood met witten bonen in tomatensaus. Ook wel eens gewoon wat 'wij als Nederlanders' gewend zijn, soep, brood, pannenkoeken. Ā

8 januari was er weer sneeuw bij ons en gingen we weer sleetje rijden, was alleen niet zo'n succes als de eerste keer. Eerst ging Christianna met JoĆ«l, maar aan het eind vielen ze om. Vervolgens wilde Norman met JoĆ«l gaan, maar JoĆ«l durfde nu niet meer.. Daarna ging ik met Christianna, maar ook wij vielen halverwege om.Ā Daarna gingen Christianna en ik van een kleinere berg, wat meer succes was, maar de kinderen hadden het zo koud, dat we maar gauw naar huis gingen voor een beker warme chocolademelk...

Cardenglen was ook echt prachtig! De ijspegels hingen aan de rosten, echt supergaaf! Daar was het best heuvelachtig en het was heel glad, dus soms was het best moeilijk om naar boven te klimmen, omdat je steeds weer naar beneden gleed, maar we zijn er zonder kleurscheuren en breuken vanaf gekomen...

We zijn ook een keer naar New Lanark geweest, waren echt prachtige watervallen daar en heerlijk een stuk in het bos gelopen. Zie foto's.

En dan spreek je mensen en dan zeggen ze: 'Je Engels is best goed, je kunt mij goed begrijpen'. Vroegen ze vervolgens weer iets. Ik: 'Uuh, wat bedoel je?' Heb ik weer hoor... echt heel slim#niet dus... Maar over het algemeen kan ik het goed verstaan hooršŸ˜‰

Hopelijk hoop ik jullie in februari (in real life) te spreken, maar ligt eraan of ik dan naar Nederland kan komen! Maar dat gaan we zien en wachten het gewoon nog even af..

Dat was het weer voor nu..

Liefs Marina

IMG_20210109_164540_661

20210109_152350

IMG_20210123_180815_604

20210123_141845(0)

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf ā‚¬ 21,95.
reisdrukker.nl

Fotoā€™s