Uit qurantaine

16 december 2020 - Rutherglen, Verenigd Koninkrijk

Hello everybody,

Wauw!! Wat heerlijk, na bijna 2 weken binnen zijn, lekker naar buiten kunnen. Dan weet je pas hoe erg je dat gemist heb! Maandag gelijk een lekker stuk gewandeld. 'Even' de 80-treden trap beklimmen en je ziet een geweldig uitzicht! (Zie foto's). Het was alleen niet heel helder weer, dus je zie de bergen niet zo goed, maar alleen dit uitzicht al👌 Het weer is hier verder een beetje hetzelfde als in Nederland, ene moment regen en vervolgens schijnt het zonnetje weer heerlijk. Volgende week is het kerstvakantie en hebben ze sneeuw voorspelt, zou geweldig zijn! Het heeft hier 1 keer eerder iets gesneeuwd, maar dat was bijna gelijk weg door de regen..

Waar in Nederland bijna alles dicht zit nu (lockdown) is Schotland juist minder 'streng' geworden. Winkels, cafe's etc. is vanaf vrijdag allemaal weer open hier. En de kinderen kunnen hier nog gewoon naar school. Ik mocht daarom ook al vanaf maandag naar buiten, in plaats van dinsdag (quarantaine duurde eerst 14 dagen, maar nu is dat 10 dagen geworden).

Waar ik Engels probeer te verstaan/leren, vinden de kinderen het erg leuk om wat Nederlandse woordjes te leren en proberen uit te spreken. Zo vroeg Norman aan mij of ik van 'chess' houdt, dit betekent schaken (wisten jullie natuurlijk al😜ik ook hoor😉) maar 1 van de kinderen vroeg wat dat in het Nederlands betekende, dus ik zeg schaken. Nou, we hebben dubbel gelegen van het lachen, omdat het de kinderen niet lukte om dit te zeggen. Hun vinden de 'g' erg lastig om uit te spreken, als ze de 'g' zeggen, is dit als een 'zachte g'. Af en toe proberen ze het nog en woorden zoals goedemorgen, klinkt dan ook wel heel grappig als ze dat zeggen😅

Soms probeer ik duidelijk te maken dat de kinderen wel op mogen schieten als ze erg aan het treuzelen zijn, bijvoorbeeld als ze op moeten ruimen, of naar bed moeten . Dus ik zei tegen ze: shut up! En de kinderen gaven dan als reactie, mama vindt dat niet goed, je moet 'be quiet' zeggen. Ik dacht dan: hoezo heeft opschieten met stil zijn te maken?🙈 Ik toch maar even opzoeken wat shut up betekent: hou je mond. En opschieten betekent natuurlijk: hurry up!😂 Oh echt heel erg slim van mij, niet dus..🙃 Aan de kinderen verteld dat ik dus hurry up bedoelde, nu snapte hun het ook beter!! Zo maak je nog wel eens wat spellingsfouten mee!

Ik wens iedereen, ondanks alles, een hele fijne Kerst en een goede jaarwisseling! En een goed 2021 by life and care..

Ps. Ik weet niet of jullie de foto's van de vorige keer gezien hebben, maar ik was zeker welkom hier. Met alles wat getekend en opgehangen was en zelfs een kaart met chocolaatjes#toobadmaarzoolekker in mijn nachtkastje..

Groetjes Marina

20201216_14563920201216_14575720201216_14593820201216_150555

1. Roelie:
    16 december 2020
    Ziet er prachtig uit!!!
    Fijne kerstdagen en een voorspoedig Nieuwjaar toegewenst
  2. Annie:
    16 december 2020
    Ehm...Engelse cursus🤔
    Geniet ervan!
  3. Marieke:
    17 december 2020
    Leuk verhaal Marina, fijne dagen toegewenst!